Hranici 6 miliard prolomily tržby Hamé za uplynulý rok. Ve srovnání s předchozím rokem 2014 se v roce 2015 tržby za vlastní a importované výrobky zvýšily o 8 % a činily tak 6, 010 782 miliardy Kč. Z klíčových trhů Hamé rostlo nejvíce na nejdůležitějším českém trhu, a to o 13 %. Výrazně se firmě dařilo na Slovensku (nárůst o 11 %), v Maďarsku (růst o 8 %) i v Rumunsku (nárůst o 12 %). Hamé se tak mj. vyplácí předchozí akvizice. Naopak tržby v Rusku zejména kvůli výraznému oslabení rublu výrazně klesly, a to o 21 % v korunovém vyjádření. Vývoz produktů Hamé se ale podařilo výrazně zvednout do dalších zemí, jako je Německo, Belgie, Austrálie, Izrael, Rakousko, Itálie.
Podívejte se na prezentaci Hamé hodnotící rok 2015
„Naše výsledky v roce 2015 dokládají, že úspěšně pokračuje teritoriální i segmentová diverzifikace odbytu Hamé. Už nejsme jako v minulosti fixovaní jen na český trh, ten jsme již přerostli. A dávno již nejsme jen výrobce paštik a masových konzerv, ale posílili jsme i v dalších segmentech, například chlazeném sortimentu. V současnosti jsme v Česku a na Slovensku jedničkou na trhu hned v pěti různých segmentech,“ okomentoval aktuální kondici Hamé generální ředitel Martin Štrupl. Zdůraznil, že Hamé by mělo pokračovat dále v současné podobě, naopak díky změně vlastníka očekává další rozvoj firmy.
„Zkušenosti obchodníků z nedávného veletrhu PRODEXPO v Moskvě jen potvrdily trend, že někdejší postsovětské státy, jako Turkmenistán, Ázerbájdžán či Kazachstán mají díky oslabení rublu zájem o zboží z Ruské federace. Ruští výrobci tak začínají vážně konkurovat producentům z dalších evropských zemí,“ upozornil Martin Štrupl na předem nezamýšlený dopad ruských sankcí.
Sortiment Hamé
Největší podíl na tržbách Hamé měly v roce 2015 trvanlivé masové výrobky, tzn. paštiky, masové konzervy a také hotová jídla. Výrazně (o 11%) narostl chlazený sortiment (chlazená hotová jídla, bagety). Dařilo se rovněž segmentu zeleninových produktů a výrobků z rajčat.
Tržby na nejdůležitějším tuzemském českém trhu činily v roce 2015 celkem 50 %, další polovinu tržeb Hamé získalo na zahraničních trzích. Druhým největším odbytištěm pro výrobky Hamé po tuzemsku bylo jako již tradičně Slovensko (17 % tržeb), dále Rumunsko (9 %), Rusko (9 %) a Maďarsko (7 %). V roce 2015 Hamé dokázalo své produkty prodat na celkem 46 trzích po celém světě. A výrazný nárůst exportu Hamé ocenila vloni i porota tradiční soutěže Exportér roku.
Hamé investuje do výroby 200 milionů
V roce 2016 Hamé připravuje investice do výroby v celkovém objemu 200 milionů Kč. Jde například
o modernizaci a rozšíření výroby hotových jídel v závodě v Hněvotíně nebo investice do vývoje a výroby nových masových produktů v plastových a skleněných obalech.
Hamé se snaží modernizovat i své prodejní kanály. Meziroční nárůst tržeb o desítky procent například zaznamenal e-shop Hamé a s ohledem na chystané rozvojové projekty Hamé od svého e-shopu očekává další strmý růst. V prosinci 2015 také začala fungovat v pořadí již třetí reprezentační prodejna Hamka, tentokrát v blízkosti největšího závodu Hamé v Babicích na Uherskohradišťsku.
Produktové novinky
Hamé na rok 2016 připravilo několik zajímavých novinek. Chystá například zásadní rozšíření výběru svých rybích pomazánek, k dosavadnímu tuňáku přibude makrela, sardinka a také losos. Zájem na trhu je
i o zeleninové chlazené pomazánky řady Easy Sandwich Natura. Nejen vegetariáni se proto mohou těšit na dva nové druhy této skupiny výrobků. Výrazného rozšíření se dočká i kojenecká a dětská výživa v plastových obalech Doypack. Na pečení či do dezertů mohou hospodyňky využít nový šípkový extra jam, který se již před časem úspěšně uchytil na slovenském a maďarském trhu.
„U našich novinek se zaměřujeme zejména na nové trendy ve výživě a na potřeby našich konečných zákazníků, kteří sami určují v rámci průzkumů, jakými směry se máme vydat a co jim přinese další nové benefity. Je zcela evidentní, že lidé dnes přemýšlejí o složení své stravy, o zdravotních aspektech, nicméně požadují, aby strava byla chutná a jídlo si vždy tzv. užili. V souvislosti se stále narůstající oblibou vaření jsme se zaměřili i na výrobky, které slouží jako ingredience při tvorbě pokrmů a dovolují našim zákazníkům rozvoj jejich vlastní kreativity při vaření“, doplnila za Hamé Marcela Mitáčková, ředitelka pro marketing a vývoj.