Hamé v roce 2014 navýšilo svůj růst

Hamé se v roce 2014 dařilo výrazně expandovat, když proti předchozímu roku 2013 zrychlilo svůj růst na dvojnásobek. Tržby za vlastní a importované výrobky se meziročně zvýšily o 8 % a dosáhly tak  5, 548 miliardy Kč. Tento růst byl tažen zejména rostoucí poptávkou po produktech Hamé v zahraničí, výrazně se zvýšily tržby prakticky na všech pro Hamé klíčových trzích: na Slovensku (o 12 %), v Maďarsku (o 11 %), Rumunsku (o 15 %), ale i v Rusku (nárůst o 16 %). Výrazně vzrostl export i na další trhy: do Izraele, do Polska  či do Belgie. Hamé ale o 4 % vzrostly i tržby v Česku.

Loňský rok se Hamé podařilo výrazně expandovat a ještě jsme tak znatelně zlepšili pozici naší firmy proti předchozímu úspěšnému roku 2013. Vloni jsme posílili jednak díky zvýšení zájmu o naše výrobky a zvýšení tržeb, ale i díky několika zajímavým akvizicím, které se nám podařilo realizovat. Troufnu si říci, že kondice Hamé a její pozice na trhu jsou nejlepší  v historii naší firmy,“ konstatoval Martin Štrupl, generální ředitel společnosti Hamé. „Sklízíme plody strategie, kterou jsme zvolili již před pár lety. Postupně jsme rozšířili produktové portfolio, zpřesnili komunikaci našich jednotlivých značek a pomocí několika akvizic vhodně dobudovali náš sortiment a naši výrobní a distribuční základnu,“ doplnil Martin Štrupl.

Oproti minulosti se nám vloni dařilo výrazněji růst i v domácím Česku, kde se naše tržby zvýšily více než  činil nárůst celého maloobchodního trhu. Očekávám, že  růst Hamé bude pokračovat také v roce 2015. Potenciál na to Hamé má, díky růstu na dalších trzích včetně Ruska dokážeme vykompenzovat
 i problémy na některých trzích, jako je např. Ukrajina
,“ řekl Martin Štrupl.

 

Největší podíl na tržbách Hamé měly trvanlivé masové výrobky, tzn. paštiky, masové konzervy a hotová jídla. Tento segment vzrostl meziročně o 8 %. Výrazněji se zvýšily i tržby za zeleninové produkty a výrobky z rajčat (o 9 %). Celkově Hamé v roce 2014 prodalo více než 100 000 tun výrobků.

V Česku Hamé realizuje zhruba polovinu svých tržeb, druhou polovinu tvoří zahraničí trhy. Druhým největším odbytištěm pro výrobky Hamé je Slovensko (16 % tržeb), Rusko (13 % ), Maďarsko (7 %) a Rumunsko (8 %).  

 

Hamé investovalo do modernizace

V  loňském roce šlo do rozvoje Hamé celkem 166 milionů Kč.  Například svůj největší závod v Babicích Hamé vybavilo novou plničkou sterilovaných paštik a modernizovalo a rozšířilo kapacitu tamní čističky odpadních vod. Investovalo také do výstavby nové mrazírny a modernizace výroby džemů, povidel a dalších produktů z ovoce v jihomoravském Podivíně.  „V letošním roce zprovozníme  novou linku na výrobu kečupů v našem závodě v Uherském Hradišti. Možná nejvýznamnější investiční akce pak proběhne v našem závodě v Podivíně, kde na nové výrobní lince začneme vyrábět kojenecké nápoje a také sirupy,“ upozornil  generální ředitel Hamé Martin Štrupl.  

Produktové novinky

 „Vyvinuli jsme úplně nový druh lehkých trvanlivých pomazánek, které jsme nazvali Easy Sandwich. Spolu s nimi uvádíme na trh i paštiky s novými recepturami a v moderním plastovém obalu,“ popsala ředitelka pro marketing a vývoj společnosti Hamé Marcela Mitáčková.   Připomněla zároveň, že vlajkový výrobek - paštika Májka - slaví letos 50 let od svého vzniku. „Nyní startujeme komunikační kampaň, kterou chceme  toto výročí připomenout  a svým způsobem ho i oslavit. Víme, že s Májkou vyrůstaly celé generace a že i nyní tato paštika oslovuje nejen spotřebitele středního a staršího věku, ale i mladší generaci. Právě jim jsou určeny Májky s novými příchutěmi,“ řekla Marcela Mitáčková.

Hamé se v uplynulých letech podařilo výrazně rozšířit distribuční a výrobní portfolio. V roce 2013 převzalo distribuci konzervovaných ryb norské společnosti King Oscar.  Na začátku loňského roku  2014 pak Hamé v  Rumunsku koupilo  značku La Grande Famiglia, která na tomto trhu obchoduje se sortimentem seafood, hořčice, džemů či rajčat. A v říjnu 2014 Hamé oznámilo akvizici společnosti DOMA,Prešov, jež je největším slovenským výrobcem majonéz, majonézových omáček, ochucených omáček, tatarských omáček a dressingů.