Hamé kupuje slovenského výrobce majonéz a tatarek DOMA

Hamé pokračuje ve svém rozvoji a dnes oznámilo dva výrazné kroky, kterými posílí svou pozici na Slovensku, na svém druhém nejdůležitějším trhu. Hamé uskutečnilo akvizici společnosti DOMA, Prešov, jež je největším slovenským výrobcem majonéz, majonézových omáček, ochucených omáček, tatarských omáček a dressingů. Díky tomuto kroku tak Hamé na slovenském a českém trhu rozšiřuje portfolio o výrobky, které dosud nemělo v sortimentu. Hamé zároveň uzavřelo  smlouvu se Slovenským svazem biatlonu  a stalo se tak nově hlavním partnerem slovenského biatlonu, který je s dvojnásobnou olympijskou vítězkou  Anastasií Kuzminovou nejúspěšnějším zimním sportem na Slovensku. Navázalo tak na své velmi úspěšné partnerství s biatlonem v Česku, které odstartovalo v loňském roce.

„Výrobky tradiční slovenské firmy DOMA vhodně doplní a rozšíří portfolio Hamé  a umožní nám lépe bojovat s mezinárodní konkurencí. Chceme výrobu na Slovensku  i nadále rozvíjet a využít synergických efektů s celou skupinou Hamé, která působí na více trzích a má silnou pozici na retailovém trhu. Tato akvizice a také fakt, že se Hamé nově stalo hlavním partnerem slovenského biatlonu, jsou dokladem, že na tomto pro nás klíčovém trhu  chceme být dlouhodobě co nejvíce aktivní,“ vysvětlil Martin Štrupl, generální ředitel celé skupiny Hamé.   

Díky výrobně DOMA v Prešově má Hamé od října svůj desátý výrobní závod a posílilo tak svou pozici mezi největšími producenty trvanlivých a chlazených potravin ve střední a východní Evropě.

 "Jsme rádi, že se značka Doma stane součástí tak významné středoevropské skupiny jakou je Hamé," řekl Jozef Polomský, zakladatel a bývalý majitel společnosti DOMA. "Vstup Hamé je zároveň výbornou zprávou pro zaměstnance, obchodní partnery, jakož i celý region východního Slovenska," doplnil Jozef Polomský.

Jak připomněl Stanislav Šumský, partner odpovědný za transakční poradenství společnosti KPMG Slovensko, která byla poradcem prodávajícího při této transakci, „Hamé touto akvizicí přebírá nejsilnější lokální značku v odvětví majonéz na Slovensku. Značka DOMA má na Slovensku velmi silné postavení a v některých regionech si ve více produktových segmentech udržuje pozici lídra." Tato akvizice podle Šumského zároveň potvrzuje, že slovenský trh je stále atraktivní i pro strategických hráčů, jakým je právě skupina Hamé, která si tak upevňuje svou roli největšího středoevropského producenta  v tomto segmentu.

Hamé na Slovensku, které je pro ni druhým nejdůležitějším trhem, prodává své výrobky již od začátku 90. let minulého století. Od roku 1993 vzrostl obrat Hamé na Slovensku přibližně 30 krát.

 

 

Jak se dařilo skupině Hamé

Tržby celé skupiny Hamé na všech trzích vzrostly  v prvním pololetí roku 2014  meziročně o sedm procent. Hamé tak v období leden až červen 2014 za vlastní a importované výrobky utržilo celkem 2,546 miliardy Kč.O toto navýšení se zasloužil  meziroční růst odbytu nejen v Česku a na Slovensku,  ale také na dalších klíčových trzích. Tržby Hamé v prvním pololetí meziročně rostly o 19 % v Rumunsku, o 16 % na Ukrajině, o 11 % v Rusku, v Maďarsku pak o 8 %. Vývoz se výrazněji zvýšil i do některých dalších zemí, např. Velká Británie zaznamenala nárůst o 16 %, Izrael o 3 % nebo Polsko o 74 %.

 

O společnosti DOMA, Prešov

Prešovská firma DOMA je největším slovenským výrobcem majonéz, majonézových omáček, ochucených omáček, tatarských omáček a dressingů. Je také jediným zpracovatelem konzumních vajec na Slovensku zpracovávaných na tekuté a sušené vaječné výrobky. Zhruba padesátka zaměstnanců vytvořila v roce 2013 celoroční obrat ve výši 5 milionů EUR.