Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. (více informací)

Hamé modernizuje závod DOMA v Prešově

Potravinářská společnost Hamé plánuje výrazně zmodernizovat svůj výrobní závod DOMA v Prešově. V této největší slovenské výrobně majonéz, omáček, dressingů a tatarských omáček plánuje v roce 2016 investovat více než 300 000 EUR (více než 8 milionů Kč).

„Již v září spouštíme provoz nové automatizované varny. Ještě v tomto půlroce bychom také měli  ukončit výběrové řízení a rozhodnout o nákupu nového zařízení na výrobu majonézy, který  nám umožní zvýšit kapacitu výroby tohoto produktu  o třetinu a dále zvýšit kvalitu vyráběných produktů. Do Prešova také získáme novou výrobní linku na plnění produktů do plastových obalů, ať již jde o kečupové a grilovací omáčky a popřípadě také o kečupy nebo majonézy. A díky novému parnímu generátoru bude provoz celého závodu efektivnější a tedy i ekologičtější,“ vysvětlil generální ředitel  Hamé Slovakia  Ľubomír Preclík.

Nejen náš závod v Prešově, ale celé Hamé Slovakia chceme dále rozvíjet, protože slovenský trh je pro nás hned po mateřském Česku druhý nejdůležitější. Jeho význam navíc nyní ještě vzrostl. Závod DOMA Prešov stále bereme jako základnu pro další rozvoj celé naší skupiny v tomto regionu,“ řekl generální ředitel celé skupiny Hamé  Martin Štrupl. „Předpokládáme, že v roce 2017 DOMA rozšíří distribuci  o značku Panzani v chlazeném sortimentu a bude distribuovat chlazené těstoviny. Tím se DOMA Prešov stane společností, která bude pro Hamé zajišťovat chlazenou distribuci výrobků v rámci celé skupiny na slovenském trhu,“ doplnil Martin Štrupl.

V prvním letošním pololetí vzrostl odbyt chlazených potravin Hamé, jako jsou například chlazená hotová jídla či bagetový segment, dařilo se sortimentu baby food, pozitivně se vyvíjely rovněž  hotové omáčky či trvanlivé potraviny na cestování.

 

Jak se daří exportovat

V prvním pololetí 2016 Hamé svoje produkty vyvezlo do 45 zemí, nově například do Vietnamu, Bosny a Hercegoviny nebo na Haiti. Tržby Hamé se zvedly například na politickým rozvratem zkoušené Ukrajině, kde vzrostly na více než dvojnásobek. Výrazně narostl export také do Izraele (nárůst o téměř 12 %), Chorvatska (nárůst na 11ti násobek), Rakouska (nárůst o 213 %) či Austrálie (nárůst o 236 %), vývoz se výrazně zvýšil také do Itálie a Dánska.

Podíl komodit na dosažených tržbách Hamé                      

 

Podíl krajin na tržbách Hamé

Čínský úspěch Hamé

Do nabídky tří největších e-shopů v Číně – Tmall, TaoBao, Juhuasuan, které spadají do skupiny Alibaba, byly zařazeny výrobky Hamé – dětská výživa Hamánek, kečupy a Extra Jamy. Trvanlivé potraviny pod značkami Hamé si tak nyní díky této platformě, která patří mezi největší   e-shopy na světě s obratem až 14 miliard dolarů denně, budou moci zakoupit stamiliony Číňanů.  Online nákup potravin představuje v Číně obří fenomén, Číňané jsou zvyklí pořizovat si potraviny online mnohem častěji než třeba obyvatelé západní Evropy.

Produktové novinky

Hamé nyní na trh uvádí hned několik produktových novinek. Potěší například milovníky pečení. Do obchodů Hamé nově dodává višňovou a meruňkovou ovocnou náplň s kousky ovoce. Tyto náplně jsou vyvinuty speciálně pro pečení. Neroztékají se ani za vysokých teplot, nevytékají z pečiva a jsou lehce roztíratelné.

I když s přehledem nejznámějším produktem Hamé je známá paštika Májka, Hamé dále pokračuje v rozšiřování sortimentu svých luštěninových a také rybích pomazánek EasySandwich, jak v trvanlivém tak chlazeném segmentu. V závodě DOMA Hamé vyvinulo novou nechlazenou majonézu, která je určena zejména pro Maďarsko a Rumunsko. Letos také Hamé vstupuje do úplně nového segmentu – mléčných výrobků, konkrétně chystá novou řadu mléčných Hamánků, které najdou rodiče v chlazených pultech. Hamé se chystá své pomazánky od října podpořit marketingovými kampaněmi, a to s využitím kompletního marketingového mixu včetně televize.

Hamé hlavní partner českého biatlonu

Hamé je hlavním partnerem českého biatlonu již od roku 2013. Od té doby realizovalo několik reklamních kampaní s českými biatlonovými reprezentanty s využitím kompletního marketingového mixu, včetně televizních spotů, outdoor reklamy a online projektů. Firma také již dvakrát vyhlásila speciální cenu pro nejlepšího střelce v závodech českého poháru mezi dorostenci a dorostenkami. Více informací na www.fandimebiatlonu.cz