Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. (více informací)

Růst tržeb v roce 2016

Meziročním nárůstem tržeb o 139 milionů korun v roce 2016 se může pochlubit Hamé. Celá skupina tohoto tradičního českého výrobce trvanlivých i chlazených potravin vloni navýšila své výnosy o 2,7 % a čisté tržby tak dosáhly 5,231 miliardy Kč. Jde o čisté tržby očištěné od bonusů a trade marketingu. Hamé v roce 2016 pokračovalo v růstu tržeb na svém nejdůležitějším, českém trhu, kde se zvýšily meziročně o 5,1 %, z klíčových trhů Hamé rostlo i Maďarsko (o 7,8 %), po loňském silném poklesu kvůli kurzu rublu a ekonomické krizi se znovu k růstu vrátilo Rusko (růst o 1,2 %) a výrazně se vzpamatovaly tržby i na Ukrajině (nárůst o 112 %). Tržby z vývozu výrobků Hamé se znatelně zvýšily také v některých dalších zemích, například Izraeli, Slovinsku, Černé Hoře, Číně, Itálii či Tunisku.

Považuji za velký úspěch to, že se nám proti rekordnímu roku 2015 povedlo ještě dále posílit, i když ten růst již s ohledem na vyšší srovnávací základnu byl o něco méně masivní než v předloňském roce. Velmi se nám dařilo například na domácím trhu v Česku, kde jsme narostli o více než 5 %, což je znatelně více než v průměru rostl celý český trh potravin,“ okomentoval ekonomické výsledky generální ředitel Hamé Martin Štrupl. „Potěšily mě i výsledky na zahraničních trzích, například silně rosteme v Maďarsku, znovu se zvedá Rusko, Ukrajina, daří se nám v Izraeli, hodně nyní i v balkánských zemích, Itálii, slibně se rozvíjíme i v Číně a jsme úspěšní i v průniku na nové exportní trhy, jako je Vietnam nebo Haiti,“ dodal Martin Štrupl.

Sortiment Hamé

Největší podíl na tržbách Hamé měly v roce 2016 trvanlivé masové výrobky, tzn. paštiky, masové konzervy a také hotová jídla. Pokračoval trend z minulých let a chlazený sortiment (chlazená hotová jídla, paštiky, bagety) i nadále jako celek rostl.  

Tržby na, pro Hamé nejdůležitějším, českém trhu činily v roce 2016 celkem 50 %, druhou polovinu tržeb Hamé vykázalo na zahraničních trzích. Druhým největším odbytištěm pro výrobky Hamé po tuzemsku bylo tradičně Slovensko (17 % tržeb), dále zotavující se Rusko (10 %), Maďarsko (9 %) a Rumunsko (necelých 7 %). V roce 2016 Hamé své produkty uplatnilo na celkem 46 trzích po celém světě.

Převzetí distribuce Panzani v Maďarsku a čínské perspektivy

Hamé letos převzalo distribuci těstovinových produktů a hotových omáček značky Panzani na maďarském trhu a ještě více tak posílilo svou pozici ve střední Evropě, protože Panzani distribuuje v Česku a na Slovensku již od roku 2015. Hamé se také podařilo uchytit v Číně. Díky listingu kojeneckých výživ, kečupů, omáček či džemů na e-shopech Alibaby, největšího světového prodejce tohoto typu, se Hamé znásobily tržby v této nejlidnatější zemi světa. Hamé nyní bude usilovat o to prosadit se i do dalších čínských e-shopů a výrazně rozšířit i svou přítomnost v kamenných obchodních sítích v Číně.

Hamé investuje do výroby 180 milionů

V roce 2017 Hamé připravuje investice do výroby v celkovém objemu 180 milionů Kč. Společným jmenovatelem investic je posílení automatizace výroby v závodech, což Hamé umožní lépe se vyrovnat s citelným nedostatkem pracovních sil na pracovním trhu. Půjde například o zavedení automatizovaného vkládání skla na dvou linkách současně v závodě v Uherském Hradišti, nové plně automatizované linky na výrobu ovocno-zeleninových výrobků do plastových obalů v závodě v jihomoravském Podivíně nebo zahájení kompletní modernizace bzeneckého závodu.  V ruském závodě Hamé, jehož důležitost stále stoupá, se pak investuje do rozšíření výroby a také sortimentu (např. o hotové omáčky, baby food).


Produktové novinky a marketingová kampaň v Rusku

Hamé pro rok 2017 vyvinulo hned několik lákavých produktových novinek. Jde například o novou produktovou řadu Znojmia zeleninových směsí nazvanou Pod masíčko, které se dají velmi snadno a rychle využít pro vaření pod různé druhy masa. Hamé nově nabízí rovněž ovocné snacky Easy Fruit pro školáky v praktických kapsičkách, jež si oblíbili i čeští biatlonoví reprezentanti. Nejen vegetariáni ocení trvanlivé kvalitní zeleninové pomazánky EasySandwich a na trh se dostává i rybí chlazená řada těchto lehkých pomazánek a také nové druhy legendární paštiky Májka. Přímo pro pečení jsou vyvinuty nové ovocné náplně, které nevytékají ani za vysokých teplot a lehce se roztírají, lidé je mohou využít třeba střídavě s tradičními povidly.

Na jaře v Rusku uskutečníme naši největší marketingovou kampaň v historii. Je zaměřena na propagaci masových výrobků, zejména paštik a masových konzerv. Obrovský ruský trh je v mnohém jiný než ten český a taková kampaň se musí plánovat odlišně než v Česku. Využijeme pro ni kompletní marketingový mix, včetně televizní a rozhlasové reklamy, naši komunikaci soustředíme také na online a ruské sociální sítě. Jsme přesvědčeni, že nám tato kampaň pomůže ještě výrazně navýšit odbyt našich výrobků v Rusku,“ shrnula Brand Marketing Director Hamé Lenka Vaněk, která upozornila i na to, že Hamé je na ruském trhu dlouhodobě jedničkou v segmentu paštik.

Šéfkuchař z Hamé Jaroslav Sklář vaří z novinky - zeleninové směsi Pod masíčko