Tržby Hamé vzrostly o 7 procent

V letošním prvním pololetí vzrostly tržby potravinářské společnosti Hamé o sedm procent v meziročním srovnání. Hamé tak v období leden až červen 2014 utržilo za vlastní  a importované výrobky celkem 2,546 miliardy Kč. O toto navýšení se zasloužil nejen silný růst odbytu na klíčových zahraničních trzích, ale také zvýšení tržeb na domácím trhu v Česku.

Naše výsledky v prvním pololetí hodnotím jako velmi dobré, byť musíme čelit některým negativním trendům. I my jsme v Česku zaznamenali oživení spotřebitelského trhu. Lidé se už tolik nebojí utrácet a trh s potravinami jde nahoru. V tuzemsku se nám také vyplatilo, že jsme obnovili naše výrobní portfolia a postupně ve všech našich segmentech vybudovali řady prémiových výrobků. Jak je vidět, spotřebitelé to oceňují,“ zdůraznil Martin Štrupl, generální ředitel Hamé. Připomněl zároveň stále větší důležitost zahraničních trhů pro tohoto českého výrobce trvanlivých chlazených potravin. „Prakticky na všech našich klíčových trzích v zahraničí se nám za prvních šest měsíců letošního roku dařilo růst. Nechceme se ale spoléhat jen na současné trhy, kde se nám již povedlo vybudovat silné pozice. Hodláme hledat také další nová odbytiště, kde bychom mohli uplatnit naše produkty, ať již mluvíme
o afrických státech, Asii nebo Arábii
,“ doplnil Martin Štrupl.

Tržby Hamé na všech nejdůležitějších zahraničních trzích meziročně rostly, a to o 19 % v Rumunsku, o 16 % na Ukrajině, o 11 % v Rusku, o 10 % na Slovensku, v Maďarsku pak o 8 %. Vývoz se výrazněji zvýšil i do některých dalších zemí, např. Velká Británie zaznamenala nárůst o 16 %, Izrael o 3 % nebo Polsko o 74 %. Zahraničí se v současnosti na tržbách Hamé podílí nadpoloviční většinou.

 

Podíl komodit na dosažených tržbách

Největší podíl na obratu firmy měly trvanlivé masové výrobky, tzn. paštiky, masové konzervy a hotová jídla. Tento segment vzrostl meziročně o více než 10 %. Výrazněji se zvýšily i tržby za zeleninové produkty a výrobky z rajčat.  

Akvizice v zahraničí

Hamé posilovalo nejen díky obchodní expanzi, ale také akvizicím. „V Rumunsku jsme koupili značku La Grande Famiglia, která na tomto trhu obchoduje se sortimentem seafood, hořčice, džemů či rajčat. A do konce letošního roku chceme na Slovensku uskutečnit akvizici jedné výrobní firmy, která nám umožní rozšířit naše portfolio na slovenském a českém trhu  o výrobky, jež Hamé dosud v sortimentu nemá,“ řekl Martin Štrupl.

 

Nový e-shop a nové produkty

Hamé letos také nabídlo zákazníkům novou službu v podobě e-shopu na www.hame-eshop.cz zřízeném na portálu Aukro.cz. E-shop nabízí 500 různých druhů výrobků včetně úplných novinek.

 „Kromě novinek, které jsme již představili dříve, jako je Májka s novými recepturami nebo rozšíření řady trvanlivých hotových jídel v moderním plastovém obalu EasyCup, se mohou spotřebitelé těšit i na další naše nové produkty. Jde například o různé směsi ovoce Hot Fruits, Pomerančovou marmeládu – naši první marmeládu od vstupu ČR do EU v roce 2004, nebo novou řadu chlazených zeleninových pomazánek Natura,“ vysvětlila Marcela Mitáčková, ředitelka pro marketing a vývoj společnosti Hamé. Zároveň upozornila, že pro příští rok Hamé chystá úplné novinky v segmentu paštik a pomazánek.