Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. (více informací)

Tržby Hamé v roce 2017 narostly o 154 milionů

PREZENTACE K HODNOCENÍ ROKU 2017 A NAVRHY DO 2018

Tržby české potravinářské skupiny Hamé se v roce 2017 zvýšily o 154 milionů Kč a meziročně tak narostly o 2,7 % na 5,127 miliardy Kč. Jde o čisté tržby očištěné od bonusů, trade marketingu a také od kurzových rozdílů, a to za trvanlivou a chlazenou výrobu. Z těchto čísel byly zatím vyjmuty výsledky nové akvizice Hamé společnosti AGRIMEX, která je největším českým výrobcem mražené zeleniny. Na všech klíčových trzích v loňském roce tržby Hamé vzrostly, v domovském Česku a také na Slovensku o více než 4 %, v Rusku o 2,5 % a v Maďarsku dokonce o 5 %. O téměř 14 % narostl odbyt Hamé na Ukrajině a výrazně se zvýšil vývoz i na další trhy - do Izraele, Itálie, Srbska, Bosny a Hercegoviny, Vietnamu či Nizozemska.

Je potěšující, že se Hamé daří pokračovat v posilování svých pozic na klíčových trzích, což jsou země střední Evropy a Rusko. Ještě více pro nás vzrostl význam domácího českého trhu. Na druhou stranu je to pro Hamé výzva do budoucna, abychom rovnoměrněji rozložili těžiště našich obchodů. Objem našeho vývozu z Česka mimo naše tradiční trhy totiž meziročně klesl, což z velké části způsobilo značné posílení koruny po skončení měnových intervencí ČNB před zhruba rokem,“ shrnul aktuální kondici Hamé generální ředitel celé skupiny Martin Štrupl. Upozornil ale na dva úspěchy Hamé v zahraničním obchodu. „Například v Číně se našim exportním manažerům povedlo po největších eshopech Alibaby nyní dostat naše výrobky, zejména kojenecké výživy, i na regály velkých obchodních sítí s několika sty kamennými obchody. Po prakticky pěti letech práce se Hamé podařil průlom ve střední Africe, když byly dohodnuty exportní dodávky do několika velkých obchodních řetězců v Nigérii a také v Angole. V nejbližších týdnech tam vyvezeme první kontejnery s několika desítkami tisíc kusů našich džemů, paštik a dalších trvanlivých výrobky. Jedná se o první krok a další obchody s tamními velkými obchodními sítěmi by měly následovat,“ popsal Martin Štrupl.

Kromě ztížených exportních možností Hamé negativně ovlivnily i ceny surovin, zejména vepřového masa. To za poslední rok zdražilo o desítky procent. Hamé na to bylo nuceno reagovat a upravit i ceny pro své odběratele.

Podíl zemí na světových tržbách Hamé             

 

 

 

Tržby na nejdůležitějším českém trhu tvořily v roce 2017 celkem 56 % ze všech tržeb celé skupiny Hamé. Druhým největším odbytištěm pro výrobky Hamé bylo sousední Slovensko (18 % tržeb), dále rostoucí Rusko (9 %), Maďarsko (9 %) a Rumunsko (3 %). V roce 2017 Hamé své produkty uplatnilo na celkem 42 trzích po celém světě.

Tržby na nejdůležitějším českém trhu tvořily v roce 2017 celkem 56 % ze všech tržeb celé skupiny Hamé. Druhým největším odbytištěm pro výrobky Hamé bylo sousední Slovensko (18 % tržeb), dále rostoucí Rusko (9 %), Maďarsko (9 %) a Rumunsko (3 %). V roce 2017 Hamé své produkty uplatnilo na celkem 42 trzích po celém světě.

Největší podíl na objemu produkce Hamé měly v roce 2017 zeleninové výrobky a pak trvanlivé masové výrobky, tzn. paštiky, masové konzervy a také hotová jídla. Vloni nejvíce rostl chlazený sortiment (chlazená hotová jídla, paštiky, bagety) a dařilo se i sladké výrobě. 

Akvizice výrobce zmrazených potravin AGRIMEX
V listopadu loňského roku oznámilo Hamé akvizici společnosti AGRIMEX, největšího českého výrobce zmrazené zeleniny, zeleninových směsí, ovoce a dalších mražených surovin. „Jeho sortiment a pozice zapadá do našeho portfolia, počítáme s výrazným posilováním a rozvojem značky zmrazených potravin Dione. V letošním roce začneme mražené výrobky distribuovat i na Slovensku, což je, věřím, první krok v masivnějším exportování těchto výrobků do zahraničí,“ upozornil Martin Štrupl. 

Hamé investuje do výroby skoro 200 milionů

Také vloni a letos Hamé pokračuje ve výrazných investicích do modernizace své výroby, na rok 2018 je na tento účel naplánovaná částka 198 milionů Kč, což je proti loňsku navýšení o 10 %. S modernizací je spojená také neustále postupující automatizace výroby v závodech Hamé. Tato strategie umožňuje výrazně zvýšit kapacity výroby v jednotlivých závodech, například v případě Bzence je to letos o 20 %, a zároveň znatelně zvýšit efektivitu výroby, což Hamé umožňuje vyrovnat se lépe s citelným nedostatkem pracovních sil na českém trhu práce.

Více než stomilionovou investicí je kompletní rekonstrukce závodu PIKA Bzenec, která by měla být dokončena letos v červnu ještě před zahájením hlavní sezony zpracování zeleniny. Podivínský závod v březnu spustí plný výkon nové plně automatizované linky na výrobu ovocno-zeleninových výrobků do plastových obalů, výrobní kapacity  Hamé letos rozšíří také ve svých závodech v Kunovicích, BAPĚ a v Rusku.

Produktové novinky a projekty v roce 2018

Také pro letošní rok vyvinuli odborníci Hamé spolu s externími experty některé produktové novinky.

Na trh tak Hamé uvádí zcela novou řadu prémiových paštik Hamé Select v moderním kónickém skle. Nabídku kojeneckých výživ rozšířily ovocno-zeleninové produkty Hamánek se 100 % ovoce a zeleniny v praktických kapsičkách. Stále rostoucí segment chlazených potravin Hamé obohatila hned několika novými druhy hotových jídel své značky Apetit. Hned s několika novými výrobky pak přichází značka zmrazených potravin Dione – zeleninová směs Na másle s bylinkami a kukuřicí a trendy smoothies, které stačí namixovat s džusem nebo s vodou.

V letošním roce se chceme ještě více zaměřit na spolupráci s foodblogery, připravili jsme pro ně již dokonce i workshop. Tento moderní styl komunikace provazujeme také s naším portálem s recepty www.receptyschuti.cz,“ nastínila marketingová ředitelka Hamé Lenka Vaněk.

Hamé rovněž chystá komunikační kampaň k letošnímu kulatému výročí 80 let od založení OTMY.